زیباترین ارزوی ما زیباترین ارزوی ما، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 25 روز سن داره
یکی شدن عشقمونیکی شدن عشقمون، تا این لحظه: 26 سال و 8 ماه و 14 روز سن داره
شازده پسر اقا سبحانشازده پسر اقا سبحان، تا این لحظه: 7 سال و 3 ماه و 4 روز سن داره

☆彡 ثنا سوگلی مامان و بابا ☆彡

اخر پاییز و شمردن جوجه

1391/9/28 23:24
1,060 بازدید
اشتراک گذاری

فضول‌الشعراء- در تواریخ آمده است که جوجه را اصولاً نمی‌شمارند و اگر هم بشمارند، زمانی مناسب‌تر از آخر پاییز نیست. حالا کسی خبر ندارد که منظور از آخر پاییز، دقیقاً آخر پاییز است و لحظه تحویل این فصل به زمستان، یا قدری این‌ورتر و آن‌ورتر!

در هر صورت می‌توان نتیجه گرفت که به احتمالات قریب به یقینشب یلدا، همان شبی است که باید جوجه‌ها را سریعاً شمرد.جهت عضویت در سایت کلیک کنید

سری به ادامه مطلب بزنید.

فضول‌الشعراء- در تواریخ آمده است که جوجه را اصولاً نمی‌شمارند و اگر هم بشمارند، زمانی مناسب‌تر از آخر پاییز نیست. حالا کسی خبر ندارد که منظور از آخر پاییز، دقیقاً آخر پاییز است و لحظه تحویل این فصل به زمستان، یا قدری این‌ورتر و آن‌ورتر!

در هر صورت می‌توان نتیجه گرفت که به احتمالات قریب به یقینشب یلدا، همان شبی است که باید جوجه‌ها را سریعاً شمرد.

رفته پاییز و کنون توی نقاهت هستم

 عاشق «جوجه»، گریزان ز سیاست هستم

***

***

«جوجه‌»جان غصه نخور، با همه سختی‌ها

چشم اگر وا بکنی بنده کنارت هستم

***

می‌شمارم همه جمع شما را زیرا

هم فضولم و کمی اهل خجالت هستم!

***

***

«جوجه»جان یکسره «جیک»ت به هوا رفت، چرا؟

جان تو عاشقت از روی صداقت هستم!

***

***

«جوجه» را هر که به هر جا بکِشَد چون بر نیش

بنده با حسرت و آهی به نظارت هستم

***

گر چه یارانه کم و قیمت کالا بالاست

در عوض هر شب و هر روزه به یادت هستم

***

***

خانه ما فقرا نیز، سری گر بزنی

خود ببینی ز غمت من به چه حالت هستم

***

روی ماه تو اگر بنده نبینم امسال

مثل هر ساله گرفتار کسالت هستم

***

***

دست من گر نرسد تا بخورم بالت را

سال دیگر به یقین، بنده وبالت هستم!

***

«جوجه» را آخر پاییز، به سرما شمرند

لابد آن لحظه گرفتار کسالت هستم

شعر از: فضول‌الشعراء

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

yase
4 دی 91 13:32
سلام بیاین وبم عضوشید اخه مسابقس وبدون شمانمیشه برای اینکه عضوبشی تونظرا بنویس منو عضو کن وایمیلم تو نظرا توکامنت بده امیدوارم عضو شی


چشم حتما